top of page

היכרות עם מדריך הקריירה של 80000 שעות

חלק מרכזי במיוחד בחיים שלנו הוא העבודה שאנחנו עושים, ולאורך הקריירה שלנו אנחנו עובדים כ-80000 שעות. מה אם היינו יכולים להשתמש בשעות האלו כדי לעזור לפתור את הבעיות המהותיות ביותר שעומדות בפני האנושות? מה אם היינו יכולים לשלב עבודה עם משמעות וליצור לעצמנו קריירה בעלת אימפקט גבוה?

80,000 שעות הוא ארגון שמטרתו לעזור לאינדיבידואלים למצוא את הקריירה שתאפשר להם לתרום בצורה אפקטיבית, ובדרך הייחודית להם. האתר שלהם נחשב להיות אחד מהאתרים המרכזיים באלטרואיזם האפקטיבי, ובשביל לחשוף את האתר ואת התכנים החשובים שבו גם לקהל הישראלי, החלטנו לתרגם חלקים ממנו. לפניכם תרגום לעמוד המסביר למה כדאי לקרוא את מדריך הקריירה המתורגם של 80000 שעות. התרגום נכתב בלשון נקבה אך מתייחס לשני המינים.

*החלק הבא תורגם מתוך אתר 80000 שעות


למה חשוב לקרוא את המדריך של 80000 שעות?

במהלך הקריירה שלך, תעבדי בערך 80,000 שעות. 40 שעות בשבוע, 50 שבועות בשנה, במשך 40 שנים. ההחלטה מה לעשות עם הזמן הזה היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתצטרכי לקבל במהלך חייך, כאשר בחירה נכונה וחכמה לא רק תכוון אותך לחיים מעניינים ומספקים יותר - אלא גם תאפשר לך לתרום לפתרון אחת הבעיות הדחופות והחשובות בעולם. השאלה היא איך בוחרים קריירה משמעותית בעלת אימפקט? כדי לענות על השאלה הזו, הקמנו עמותה עצמאית ללא מטרת רווח וביצענו מחקר לצד חוקרים מאוקספורד במשך חמש שנים. המטרה המרכזית שלנו היא לעזור לך להגיע לתרומה המשמעותית ביותר. לאורך הדרך, גילינו כמה דברים מפתיעים, ונכון להיום מעל משני מיליון איש קראו את העצות שלנו.

איך התחלנו?

ב2011 היינו סטודנטים באוניברסיטת אוקספורד שבאנגליה. רצינו להבין איך אפשר לעשות משהו שאנחנו אוהבים, ובמקביל להשפיע על העולם בצורה חיובית ומשמעותית. תהינו מה עדיף - לעבוד בעמותה? ללמוד תואר שני? לעבוד במשרה עם שכר גבוה שבאמצעותה נוכל לתרום בהמשך? לוותר על הכל וללכת לעשות מדיטציה במערה שכוחת אל?


הבעיה היא שרוב מדריכי הקריירה שקראנו עוסקים באיך להשיג עבודות מסוגים שונים - מעט מאוד מהם מייעצים איך לבחור לאיזו עבודה בכלל לנסות להתקבל. בגלל זה, רוב האנשים שהכרנו בכלל לא השתמשו בייעוץ קריירה פורמלי, אלא הסתמכו בעיקר על שיחות עם חברים.


כשמדברים על תרומה חיובית במסגרת קריירה, אנשים נוטים לדבר על מקצועות כמו רפואה, עבודה סוציאלית, הוראה, או במקרה המרגש ביותר, עבודה באחריות חברתית תאגידית (CSR). אבל למרות שהקריירות האלו באמת תורמות באופן משמעותי, הרגשנו שעשויות להיות אופציות אחרות - קריירות שמשמעותיות אפילו יותר מהן.

לדוגמה, שמנו לב שכמה מהאנשים המשפיעים ביותר בהיסטוריה עסקו בתחומים שונים ומגוונים. מרטין לותר קינג, שהיה כומר, עיצב את תנועת זכויות האזרח בארה"ב וגרר שינוי מחשבתי וחברתי בעל השפעה אדירה, אותה אנחנו מרגישים עד היום; ביל גייטס הוא מיליארדר מתחום התוכנה שהציל את חייהם של מיליוני ילדים על ידי תרומות מההון האישי שלו; מארי קירי היתה מדענית, ודרך המחקר שלה על חומרים רדיואקטיבים הפכה לחלוצה של טכנולוגיות רפואיות מצילות חיים.


בשלב הזה, התחלנו לעשות את המחקר שלנו על בחירת קריירה משמעותית, ואז גם התחלנו להעביר הרצאות לסטודנטים אחרים. להפתעתנו, אנשים הקשיבו. ויותר מזה, חלקם אפילו שינו לחלוטין את כיוון הקריירה שלהם.

בעקבות המשוב החיובי שקיבלנו, הקמנו בשנת 2011 את 80,000 שעות כפרויקט צד בשיתוף פעולה עם חוקרים באוקספורד שעסקו בנושאים דומים. המטרה העיקרית שלנו הייתה לייצר את מדריך הקריירה שהיה חסר לנו - מדריך נגיש, קל לשימוש, מוסבר באופן ברור, שקוף, וכזה שמבוסס על מיטב הראיות הקיימות.

ב-2012 גייסנו מימון ושכרנו צוות, וכיום אנחנו גוף ללא מטרות רווח שממומן ע"י תרומות. חשוב לציין שאנחנו לא מקבלים תרומות מחברות כוח אדם או ממפרסמים, כך שהעצות שלנו הן אובייקטיביות.

לאורך הדרך דיברנו עם מאות מומחים, השקענו מאות שעות בקריאת הספרות הרלוונטית, וביצענו ניתוח עצמאי של אפשרויות עבודה שונות. ועדיין, נשאר לנו הרבה מה ללמוד - אלו שאלות קשות ומורכבות, וגם טעינו לפעמים. עם זאת, אנחנו לא חושבים שמישהו אחר עשה כמות כזו של מחקר שיטתי בנושא.


למשל, למדנו שאם את רוצה קריירה מספקת, העצה "לכי אחרי הלב שלך" עלולה להיות מאוד מטעה - את עשויה לתרום יותר כרואת חשבון מאשר כעובדת בארגון צדקה; הרבה כיוונים שמטרתם לשפר את העולם פשוט לא עובדים. בנוסף, גילינו ופיתחנו גישות חדשות לשאלות מוכרות כמו "איך להבין במה את טובה?" או "איך להצליח בקריירה?".


אבל מעל לכל, אולי הדבר החשוב ביותר שלמדנו הוא שאם תבחרי נכון לאורך הקריירה שלך, כנראה שתוכלי לתרום לעולם בכמות שדומה להצלת מאות חיי אדם ואפילו יותר, תוך כדי עשיית עבודה מהנה ומספקת.

נכון להיום, אלפי אנשים שינו באופן משמעותי את הקריירה שלהם בהתבסס על העצות שלנו. כמה מקוראינו מצילים מאות חיי אדם בתחום הפיתוח והסיוע הבינלאומי, חלקם מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך או עובדים על אזורים ותחומים שלא מקבלים מספיק תקציב וקשב, ואחרים השתמשו במחקר שלנו כדי למצוא את הקריירה המתאימה ביותר להם.


בנוסף, הקוראים שלנו התחייבו לתרום מעל 30 מיליון דולר לכמה מהעמותות האפקטיביות ביותר בעולם, הקימו עשרה ארגונים חדשים הממוקדים בתרומה חברתית, ועזרו להקים את תנועת האלטרואיזם האפקטיבי.


*החלק הבא נכתב על ידי צוות אלטרואיזם אפקטיבי ישראל מאיפה מתחילים?

אנחנו ממליצים להתחיל ממדריך הקריירה הישן של 80000 שעות הכולל 12 מאמרים, אותם תמצאו בעמוד הזה. ששת המאמרים הראשונים עוסקים באילו קריירות יהיו המספקות ביותר עבורך, ובמקביל, ייצרו את ההשפעה המשמעותית ביותר בטווח הארוך.



ארבעת המאמרים הבאים עוסקים באיך לצמצם את אפשרויות הקריירה ולהצליח על ידי השקעה בעצמך:

שני המאמרים האחרונים עוסקים באיך להתחיל לפעול ולהזניק את קריירת החלומות שלך:


שימו לב שמדובר במדריך הקריירה ה"ישן" של 80000 שעות. בגלל שהוא עדיין מאוד רלוונטי אנחנו ממליצים להתחיל איתו, ורק לאחר מכן להמשיך לקרוא כאן.


למי המדריך הזה נועד?


רוב המדריך רלוונטי לכולם. אמנם בתחילת הקריירה יש לנו גמישות רבה בבחירת העבודה שלנו, אבל בכל גיל חשוב להשקיע במיומנויות, לבחור באילו בעיות להתמקד, ולהשוות את האופציות העומדות בפנינו. למרות שהמדריך תוכנן עבור סטודנטים ובוגרי אוניברסיטה טריים בשנות ה-20 לחייהם - הרעיונות רלוונטיים לקוראים בכל הגילאים.

לאנשים שכבר עובדים בתחום מסוים, יש ל-80000 שעות גם מידע על מה ניתן לעשות בתוך מסלולי קריירה שונים, בעיות גלובליות, ותחומי התמחות.

3 דרכים להשיג את המדריך של 80000:

לראות סיכום וידאו באורך 90 דקות.

להזמין את המדריך כספר פיזי או כספר בקינדל.

bottom of page