top of page

ניוזלטר אפריל

ברוכים הבאים לניוזלטר של אלטרואיזם אפקטיבי ישראל!

בניוזלטר הקודם, הקדשנו חלק ספציפי לוירוס הקורונה. מאז הספיק הוירוס להשפיע על כל אספקט של החיים מסביב לעולם, ועכשיו נראה שזה הדבר היחיד שאנחנו מדברים עליו.  

למרות שהתקופה הזו לא קלה, אנחנו מאמינים שאפשר לראות בה הזדמנות להעמיק בנושאים מורכבים בתוך ומחוץ ל-EA ולתכנן את הקריירה, העשייה ותחומי העיסוק שלנו קדימה.   

אנחנו מאמינים שכדי לעשות טוב בצורה האפקטיבית ביותר, צריך ללמוד, לחקור ולשאול שאלות. לכן, החלטנו ששני הניוזלטרים הבאים (אפריל ומאי) יהיו מהדורות מיוחדות שירכזו תכנים חשובים ומהותיים על נושאים שונים הקשורים לאלטרואיזם אפקטיבי.

השתדלנו לכלול תכנים המציגים נקודות מבט שונות, כולל מאמרים פרובוקטיביים שלא כולם (גם בקרב קהילת אלטרואיזם אפקטיבי) מסכימים איתם. אנחנו ממליצים לקרוא את התכנים כאן עם ראש פתוח, אך גם לא להניח שאם קראתם עמדה כלשהי היא בהכרח נכונה או פופולרית. הניוזלטר הזה יתמקד בנושאים הבאים:

  • ההתמודדות עם וירוס הקורונה בתנועת אלטרואיזם אפקטיבי

  • אלטרואיזם אפקטיבי - היכרות, תכני ליבה ומקורות מידע כלליים

  • עוני ופיתוח עולמי

  • רווחת בעלי חיים

אז בלי עוד עיכובים מיותרים - בואו נצלול פנימה!


תכנים על וירוס הקורונה באלטרואיזם אפקטיבי

תנועת האלטרואיזם האפקטיבי מתמקדת בתחומי עשייה רבים, כמו שנראה בהמשך הניוזלטר, ואחד מתחומי העשייה האלו הוא תחום ה-Biosecurity אותו נסקור בניוזלטר הבא. בימים אלו הקהילה מתעסקת רבות בהתמודדות עם וירוס הקורונה, וה"שער" העיקרי של הקהילה הוא העמוד הזה שמתמקד ב-Covid-19 באתר של 80,000 שעות. בנוסף, אנחנו ממליצים על התכנים הבאים:

  1. הפוסט Coronavirus Research Ideas for EAs - רשימה של רעיונות מחקר לגבי איך EA יכולה להגיב לקורונה. עדכונים בנושא תמצאו כאן וכאן.

  2. הפוסט Finding equilibrium in a difficult time -  פוסט בפורום EA העולמי שמזכיר לנו שגם אנשים שרוצים לעשות טוב יכולים וצריכים לקחת זמן לעצמם ולמצוא איזון בזמנים קשים אלו.

  3. קהילת הרציונליות של LessWrong הרימה את הכפפה בחודשיים האחרונים ופנתה להתעסק בהתמודדות עם המגפה. אג'נדת המחקר שלהם נמצאת כאן.

למקרה שעוד לא קראתם, אנחנו ממליצים על הפוסט המתורגם שעלה לבלוג שלנו - "וירוס הקורונה - הפטיש והריקוד".

אלטרואיזם אפקטיבי - כללי

אלטרואיזם אפקטיבי נועד לענות על השאלה - כיצד נוכל להשתמש בזמן ובמשאבים שלנו על מנת לעזור לאחרים בצורה האפקטיבית ביותר?  אם הצטרפתם לניוזלטר שלנו לאחרונה או שעוד לא יצא לכם להתעמק בתכני ההיכרות של EA, אנחנו ממליצים להתחיל ברשימת התכנים הזו של EA Hub. הנה כמה תכנים מהרשימה שאהבנו במיוחד:


בנוסף לתכנים שברשימה, הנה עוד כמה תכנים שאנחנו רואים כחשובים:

עוד מקורות כלליים לתכנים רבים - Deep Diving:


עוני ופיתוח עולמי


ברשימת התכנים של EA HUB על Global Health and Development אפשר למצוא המון תכנים מרתקים בנושא הזה, שנחשב כיום לאחד ממוקדי העיסוק המרכזיים של התנועה. הנה כמה המלצות לתכנים מהרשימה:


תכנים נוספים:



רווחת בעלי חיים

גם בנושא הזה ל-EA Hub יש רשימת קריאה מצויינת, מתוכה אנחנו ממליצים על התכנים הבאים:



תכנים נוספים:


ועכשיו לקצת פאן

וואו, זה הרבה תוכן! ובכן, החלטנו להכניס גם רשימה של תכנים מעט קלילים יותר שקשורים לנושאים כמו פילוסופיה, אלטרואיזם, ומה שביניהם. שלא יגידו שהניוזלטר שלנו רציני מדי (:

  • הסרטון fable of the dragon tyrant של CGP Grey - סרטון המבוסס על סיפור קצר של הפילוסוף Nick Bostrom.  

  • הסיפור The Metropolitan Man - פאנפיק שמציג את המפגש בין סופרמן הדאונטולוג ללקס לות'ור התועלתן. זמין גם לקריאה וגם לשמיעה.


עדכונים ואירועים (באונליין כמובן)

ממשיכים להיפגש למרות שכולנו בבית. יחי הטכנולוגיה!

  • ביום שלישי ה-05/05 בשעה 19:00, ניפגש בזום לסדנת Forecasting, אותה יעביר חבר קהילת אלטרואיזם אפקטיבי ישראל עדו ארד במסגרת קהילת הרציונליות של LessWrong. בסדנה נלמד רקע על forecasting ועל כלים ליצירת תחזיות מדויקות יותר, וגם נתנסה בכלים אלו בעצמנו!

  • בלוח האירועים הבינלאומי של Effective Altruism אפשר למצוא הרבה אירועים מעניינים שמתקיימים הרחק מעבר לים. לאור המצב, האירועים מתקיימים אונליין מה שמאפשר לכולנו להשתתף! לזריזים מביניכם, מומלץ להצטרף היום (שישי) בשעה 17:00 ל-Q&A עם מקים עמותת AMF. בנוסף, ממליצים להצטרף ביום ראשון ה-26/04 לוובינר החינמי של פיטר סינגר על איך לחיות חיים מוסריים - פרטים נוספים על אירועים אלו ואירועים נוספים נמצאים בלוח שצירפנו למעלה.

הזדמנויות קריירה ומעורבות

חיפשת הזדמנות למנף את הקריירה שלך? רוצה להתנדב בארגון אפקטיבי? לוח הזדמנויות הקריירה וההתנדבות שלנו נוצר בדיוק בשבילך! קבוצות קריאה - יוזמת קבוצות הקריאה שלנו ממשיכה להתרחב! נכון לעכשיו כבר נפתחו קבוצות קריאה פעילות בתל אביב ובירושלים, ובימי הקורונה מתקיימים גם מפגשים מקוונים. השתתפות בקבוצת קריאה היא דרך מצויינת להעמיק את הידע וההכרות עם העקרונות והפעילות של אלטרואיזם אפקטיבי. אם אתם מעוניינים להצטרף לקבוצה קיימת או להקים קבוצה חדשה, מלאו את הטופס הקצר שהכנו וננסה לקשר אתכם לקבוצה מתאימה. מדידת אפקטיביות של עמותות בארץ - אנחנו מעוניינים למצוא עמותות ישראליות שניתן למדוד ולהעריך את האפקטיביות שלהן. בשביל לעשות את זה אנחנו זקוקים לעזרתכם - מכירים (מקרוב, או מרחוק) עמותה ישראלית בעלת פעילות עם פוטנציאל גבוה לאפקטיביות מוכחת? נשמח אם תספרו לנו עליה בטופס הזה Givewell - ב-Givewell מגייסים למשרות מחקר ולמשרות עריכת תוכן. Good Food Institute - ב-GFI מחפשים שלושה מנהלים: מנהל פיתוח עסקי, מנהל קשרי ממשל ומנהל קשרי אקדמיה (Academic Engagement Manager). מתעניינים באחת המשרות? פנו ל-GFI דרך המייל: israel@gfi.org. סופרמיט - בפוסט הזה שפרסמה חברת סופרמיט תוכלו להגיש מועמדות לשלוש משרות חדשות בחברה: חוקר ומנהל צוות, מנהל מעבדה, וטכנאי מעבדה.  תרגום פוסטים ומאמרים לעברית - אנחנו מחפשים אנשים שיתרגמו תכנים מוכווני EA מאנגלית לעברית במטרה להנגיש את הידע לקהל רחב יותר בישראל.

להזדמנויות נוספות להתנדבות בעמותות EA, מומלץ לקרוא את הפוסט הזה, להצטרף לקבוצה זו או לבדוק כאן, לוח משרות בו אפשר למצוא גם הזדמנויות עבודה בשכר.



עד כאן ניוזלטר אפריל, אנחנו מקווים שתמצאו אותו מעניין, מעשיר ורלוונטי, והכי חשוב - שהוא יגרום לכם לחשוב, וגם לפעול. נתראה בחודש הבא!  עוד לא עוקבים אחרינו בפייסבוק? חבל שתפספסו עדכונים חשובים! הנה קישור לעמוד הרשמי וגם אחד לקבוצה של הקהילה רוצים לקחת חלק בפעילויות ופרוייקטים שאנחנו עושים? איזה כיף! מלאו את הפרטים שלכם בטופס ההתנדבות שלנו ונחזור אליכם בהקדם.

bottom of page