top of page

ניוזלטר ינואר

הניוזלטר החדש שלנו נשלח אחת לחודש וכולל את כל העדכונים והתכנים הכי מעניינים שקורים אצלנו בתנועת אלטרואיזם אפקטיבי ישראל, וגם בתנועה העולמית. רוצים לקבל את הניוזלטר למייל שלכם? הירשמו לרשימת התפוצה שלנו!




ברוכים הבאים לניוזלטר הראשון של אלטרואיזם אפקטיבי ישראל!

שנת 2019 הייתה שנת צמיחה משמעותית עבור האלטרואיזם האפקטיבי בישראל. בשנה האחרונה, נפח הפעילות שלנו גדל, פרוייקטים גדולים מאי פעם החלו לקרום עור וגידים ושיתופי פעולה חדשים ומרגשים נוצרו במהלך השנה. כשכל זה ברקע, היה לנו חשוב ליצור אפיק שבו חברי הקהילה יוכלו להתעדכן על מה שקורה בארץ ולהכיר אירועים חדשים, להעמיק בתכנים רלוונטיים וחשובים ולמצוא הזדמנויות לעשייה אלטרואיסטית אפקטיבית בישראל ובעולם.

החלטנו להציב לעצמנו יעד - להתחיל את שנת 2020 ואת העשור החדש עם ניוזלטר שיפורסם בשבוע הראשון של החודש.

אז בלי עוד עיכובים מיותרים - בואו נצלול פנימה!


מפגש דצמבר עם עמותת לתת

בחודשים האחרונים התנענו שיתוף פעולה עם ארגון לתת, אליו נחשפתם במפגש האחרון, בו הרצתה נעמה ירדני, מנהלת המחקר במעבדה החברתית של הארגון. נעמה דיברה איתנו על העשייה של לתת, ובעיקר על המתודולוגיות בהן לתת בוחנת ומשפרת את האפקטיביות של פעילות העמותה.

עכשיו כשהמפגש מאחורינו, הגיע הזמן שנחשוף עוד קצת פרטים על שיתוף הפעולה החשוב הזה.

מטרתו של שיתוף הפעולה הוא לקדם מדידה והערכה של עמותות ישראליות, תוך ייבוא המתודולוגיה של GiveWell לארץ. כדי לבחון את האפשרות לשיתוף הפעולה נפגשנו מספר פעמים עם ז'יל דרמון, יו"ר ומייסד ארגון לתת, ועם נעמה ירדני, והתרשמנו לטובה ממחויבות הארגון לשקיפות ומדידה עצמית.

במסגרת שיתוף הפעולה, נסייע ללתת למדוד ולהעריך אספקטים נוספים בעשייה החברתית שלהם, ואנחנו מקווים שלתת יהיו העמותה פורצת הדרך הראשונה בארץ בתחום השקיפות והמדידה, ושבעקבותיהם ילכו עמותות רבות נוספות.

מחפשים חומרים להעמקה?

שווה לקרוא את דו"ח העוני האלטרנטיבי של לתת ואת הדו"ח המילולי המפורט שלתת מפרסמת מדי שנה.

ומכאן, ממשיכים לאירוע ינואר ולעדכונים נוספים!


עדכונים וחדשות מהארץ


מפגש ינואר בנושא אתגרי סביבה ואקלים בארץ ובעולם

הרצאה מרכזית של ד"ר סיניה נתניהו, שכיהנה עד ממש לאחרונה בתפקיד המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה בארץ. כדי שלא תשכחו, כדאי לעשות Attend באיוונט הפייסבוק של המפגש.

המפגש יתקיים ב-29/01/2020 בשעה 19:00 במשרדי גוגל, מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, קומה 12 אולם Milk.

הרצאה של אופיר רייך במסגרת מפגש LessWrong ישראל

איך נראים חייהם של אנשים החיים בעוני קיצוני, שמהווים בין שישית לחצי מאוכלוסיית העולם? איך קרה שמדינות מסויימות הן פי 100 יותר עניות ממדינות אחרות? LessWrong ישראל הזמינו את אופיר רייך לדבר על הנושא, בטוח שיהיה מעניין. אל תשכחו לאשר הגעה באיוונט הפייסבוק.

המפגש יתקיים ב-14/01/2020 בשעה 19:00 במשרדי גוגל, מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98.

קבוצת עבודה ומחקר

למקרה שלא שמעתם, אנחנו מקיימים פגישה שבועית בה אנשים העובדים על פרויקטי EA נפגשים כדי לעבוד, לחשוב ולכתוב אחד לצד השני. רוצים להצטרף? מלאו את הטופס וניצור איתכם קשר! אין לכם רעיון לפרויקט? תוכלו לקבל רעיונות מהמסמך הזה, או להגיש בקשה לייעוץ.

ימי שישי בין 10:00-15:00, בסמוך לאוניברסיטת ת"א.

כנס Effective Altruism Global בסן פרנסיסקו

בכל שנה נערכים שני כנסים גדולים של אלטרואיזם אפקטיבי, הכוללים כ-600 איש, כאשר הכנסים מיועדים לאנשים בעלי הבנה טובה של עולם התוכן של אלטרואיזם אפקטיבי. השנה הכנסים יערכו בסן פרנסיסקו (חודש מרץ) ובלונדון (אוקטובר-נובמבר).

הכנסים האלו הם הזדמנות מדהימה להכיר אנשים שעובדים על הבעיות החשובות ביותר בעולם ולהיחשף למגוון נקודות מבט שונות. למי שיש את היכולת להגיע, זה מומלץ ביותר. רוצים טעימה? הנה קישור להרצאות מהכנס האחרון.

הכנס הקרוב יערך בסן פרנסיסקו בתאריכים ה-20-22/03, לחצו כאן להרשמה שנסגרת בסוף החודש (ה-31/01).

התעדכנתם? אישרתם הגעה בכל האיוונטים? מעולה! ממשיכים לתכנים שיעשו לכם את החודש הקרוב הרבה יותר מעניין.


תכנים ששווים את הזמן שלכם

פוסט על נייטרליות בבחירת תחומי עשייה - נכתב על ידי נדב ברנדס ופורסם ממש לאחרונה באתר שלנו.

פוסט היכרות עם מדריך הקריירה של 80000 שעות - היכרות עם אתר 80000 שעות, תורגם על ידי עומר נבו.

אופיר רייך מתארח בפודקאסט של 80000 שעות - אופיר הוא חוקר Data Science ישראלי שעבד אצל פרופסור מייקל קרמר (זוכה פרס נובל לכלכלה לשנת 2018).

הרצאה של סלע נבו במסגרת ה-Giving Week של גוגל - סלע הוא ראש האלטרואיזם האפקטיבי בישראל ומוביל מאמצי חיזוי השטפונות של גוגל.

פודקאסט FuturePerfect - פודקאסט של Vox הסוקר נושאים שונים סביב אלטרואיזם אפקטיבי בצורה נגישה ומעניינת.


הזדמנויות קריירה


חיפשת הזדמנות למנף את הקריירה שלך? רוצה לשלב עבודה עם משמעות? לוח הזדמנויות הקריירה שלנו נוצר בדיוק בשבילך!

  • ארגון GFI - ב-Good Food Institute מחפשים Academic Engagement Manager.

  • עמותת לתת - בלתת מחפשים רכז/ת פיתוח משאבים.

  • עמותת Rethink Charity - העמותה מחפשת מתנדב\ת בעלי יכולות תכנות Web וניסיון ב-Dev Ops לטובת עבודה על האתר EAHub, פלטפורמה שהייתה קיימת בעבר וכעת עוברת שדרוג וחידוש. ההתנדבות היא למספר שעות בשבוע, ודורשת התחייבות של לפחות מספר חודשים. 

  • ארגון Happier Lives Institute - התנדבות במחקר עבור HLI בנושאי התערבויות אושר ובריאות נפשית. להזדמנויות נוספות להתנדבות בעמותות EA, מומלץ לקרוא את הפוסט הזה, להצטרף לקבוצה זו או לבדוק כאן, לוח משרות בו אפשר למצוא גם הזדמנויות עבודה בשכר.



עד כאן הניוזלטר הראשון שלנו, אנחנו מקווים שתמצאו אותו מעניין, מעשיר ורלוונטי, והכי חשוב - שהוא יגרום לכם לחשוב, וגם לפעול. נתראה בחודש הבא! 

עוד לא עוקבים אחרינו בפייסבוק? חבל שתפספסו עדכונים חשובים - הנה קישור לעמוד הרשמי וגם אחד לקבוצה של הקהילה

רוצים לקחת חלק בפעילויות ופרוייקטים שאנחנו עושים? איזה כיף! מלאו את הפרטים שלכם בטופס ההתנדבות שלנו ונחזור אליכם בהקדם.

השארתם את המייל שלכם ושכחתם במה מדובר? רוצים להתעמק? כנסו לאתר שלנו!





bottom of page