top of page

ניוזלטר מרץ


ברוכים הבאים לניוזלטר של אלטרואיזם אפקטיבי ישראל! הפעם, הקדשנו חלק שלם להתפרצות וירוס הקורונה שכולל הרבה מידע שחשוב לדעת וגם המלצות לתכנים של קהילת Effective Altruism העולמית על הנושא.   אז בלי עוד עיכובים מיותרים - בואו נצלול פנימה!


סיכום מפגש פברואר בנושא חינוך ולמידה

התחלנו בהרצאה של עומר נבו על ההתייחסות של תנועת אלטרואיזם אפקטיבי לחינוך כתחום עיסוק ועל האתגרים במדידה של התערבויות חינוך. משם, המשכנו להרצאה של שחר וילנר מקרן ההון סיכון NETA שדיבר על פתרונות טכנולוגיים שונים מעולמות הלמידה והחינוך וגם על האתגרים העומדים בפני מיזמים העובדים על פתרונות כאלו.     


חיפשתם חומרים להעמקה?


 


אירועים ועדכונים

מפגש מרץ בנושא יזמות חברתית


הפעם, נפגוש את דניאל ברקת שידבר איתנו על פיתוח מודלים עסקיים למיזמים חברתיים. דניאל הקים את שוקולד פנדה והוא גם מייסד-שותף וחבר ועד מנהל של מיזם Wize.  המפגש צפוי להתקיים ב-25/03/2020 בשעה 19:00 במשרדי גוגל - מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, קומה 12 אולם Milk. לאור התפרצות וירוס הקורונה אנחנו שוקלים כעת אם נכון לבטל את האירוע הקרוב. לעדכונים נוספים עקבו אחר עמוד הפייסבוק שלנו.


הרצאה בנושא Option Value ב-Lesswrong תל אביב


לב מרסקה, פעיל אלטרואיזם אפקטיבי ישראל, פרסם לאחרונה פוסט על Option Value בפורום EA העולמי עליו עבד במסגרת קבוצת המחקר שלנו וממש בקרוב תהיה לנו הזדמנות לשמוע אותו מדבר על הנושא המרתק הזה בלייב! ההרצאה תועבר באנגלית ותתקיים ב-31/03 בשעה 19:00 במשרדי גוגל - מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, קומה 12. אל תשכחו לעשות Attend באיוונט הפייסבוק!



אירוע ייעוץ לקריירה אפקטיבית - *בוטל*


ב-15/03 היה אמור להתקיים כנס גדול לייעוץ קריירה יחד עם חברת StartEasy. לצערנו, האירוע בוטל לאור התפרצות וירוס הקורונה.  הכנס יקבע בתאריך מחודש ואנחנו נדאג לעדכן גם במייל וגם בעמוד הפייסבוק שלנו. אם הספקתם להירשם, תקבלו עדכונים על הכנס החדש ותהיו בעדיפות ראשונה להרשמה החדשה.



סדרת אירועי חלבון אלטרנטיבי של The Good Food Institute


ארגון The Good Food Institute, או GFI בקיצור, עובדים יחד עם מדענים, משקיעים ויזמים במטרה לפתח תחליפי חלבון למזון מן החי כמו בשר מתורבת, למשל. בין התאריכים ה-23-31.03, GFI יערכו בישראל סדרה של מפגשים וסמינרים שיעסקו בחלבונים אלטרנטיביים כמו מפגש על הזדמנויות קריירה בתחום, גישות חדשות בעולם החלבון האלטרנטיבי, סמינר על ההיבטים המדעיים של התחום המיועד לחוקרים ועוד. לתוכנית סדרת המפגשים המלאה ולהרשמה, לחצו כאן.

 


וירוס COVID-19



היערכות לאירועי Biosecurity כמו וירוס הקורונה היא תחום עיסוק משמעותי של קהילת האלטרואיזם האפקטיבי כבר מספר שנים. בעזרתו של דייויד מנהיים, מומחה biosecurity שחבר בקהילה, אנחנו מצרפים כאן מידע רלוונטי להתמודדות עם המצב.



אז... מה אנחנו יודעים?


חשוב לנו להדגיש שעדיין קיימת אי ודאות רבה לגבי התפרצות וירוס הקורונה וכן קיימות מחלוקות לגבי עתידו, לכן ננסה לדבוק בראיות ובמידע שזמין לנו. ההערכות הן שאחוזי התמותה מהוירוס הם בין 1%-4% (ה-World Health Organization העריך את שיעור התמותה ב-3.4% בשלישי למרץ) אולם הסיכון למוות עולה ככל שמדובר בחולה מבוגר יותר, וכן אם מדובר בחולה שמעשן. כרגע, הטיפול במחלה נמצא בשלבים ראשוניים, כאשר שימוש במכשירי הנשמה מסייע לחולים, וגם תרופה אנטיוויראלית בשם remdesivir הראתה סימנים מבטיחים. יש כמה חברות שעובדות במרץ על פיתוח חיסון למחלה, אך כרגע ההערכות הן שלא יהיה חיסון זמין לציבור לפחות עד שנת 2021. 



מה אפשר לעשות כאנשים פרטיים?


יש כמה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי למזער את הסיכון. הנה כמה המלצות שעלו מחברי הקהילה העוסקים בתחום:


שטיפת ידיים - שטיפת ידיים במשך כ-20 שניות והימנעות ממגע בפנים. זו הפעולה הכי חשובה שאתם יכולים לעשות כדי להימנע מהידבקות, וחשוב לעשות אותה באופן נכון. כדי להגביר את יעילות שטיפת הידיים, יש להסיר טבעות וגם לגזור ציפורניים. אפשר גם להשתמש בחומרים מחטאים כמו אלכו-ג'ל. מוזמנים גם לצפות בסרטון האיכותי הזה שיצא בוויאטנם שכולל את רוב ההמלצות שבסעיף זה.

איש קשר - חשוב לוודא שיש איש קשר כמו בן משפחה או חבר קרוב, שיהיה זמין במקרה שתחלו או שתיאלצו לשהות בבידוד. כך, יהיה מישהו שיכול לטפל בכם ולהביא לכם כל דבר שתצטרכו מבחוץ. תוכלו גם להתנדב להיות איש הקשר האמור של אחרים, ואם אתם מכירים אנשים בבידוד כבר עכשיו, כדאי לשאול אותם אם הם צריכים עזרה כלשהי.

אגירה (סבירה) של מוצרי בסיס - לאגור מזון ומוצרים הכרחיים אחרים כך שיספיקו לחודש, וכן תרופות כך שיספיקו לשלושה חודשים. חשוב לא לאגור יותר מהכמויות המומלצות כדי לוודא שיש לכולם ולא ליצור מחסור חמור עבור אחרים.

טיסות לחו"ל - להימנע מיציאה מהארץ. ערנות סביב אנשים מבוגרים - להיזהר במיוחד סביב אנשים מבוגרים, אשר רגישים יותר למחלה.

חיטוי הסביבה - חשוב לחטא מכשירים אשר נעשה בהם שימוש תכוף על ידי מספר רב של אנשים באופן קבוע (טלפון, מקלדת, עכבר וכדו').

הימנעות מצפיפות - להימנע משהות במקומות צפופים (תחבורה ציבורית, הופעות, כנסים וכו').


להמשך קריאה על הנושא, מוזמנים לקרוא את הפוסט הזה שפורסם בפורום של EA המסביר על המחלה באופן מפורט יותר וגם להיכנס לאתר של Johns Hopkins המפרסם עדכונים שוטפים על התפשטות המחלה. 



תכנים רלוונטיים נוספים


הפודקאסט של 80,000 שעות הוציא פרק הסוקר את התפרצות וירוס הקורונה ומציע 12 דרכים למנוע מגיפות בעתיד. חלק מהדרכים המוצעות מתמקדות בתחום המחקר הרפואי, ביניהן השקעה בפיתוח תרופות אנטיוויראליות בעלות היקף השפעה רחב יותר בדומה לתרופות אנטיביוטיות שעובדות על סוגים שונים של חיידקים. חלק מהדרכים המוצעות עוסקות יותר ברמת המדינה, כמו פיתוח תכניות להתמודדות עם התפרצות של מגיפות והערכות מדויקות יותר לגבי מתי מתאים לאסור על נסיעות לחוץ לארץ, ומתי לא. לבסוף, מומלץ על ניצול המומנטום שנוצר בעקבות התפרצות COVID-19 והטלת האחריות להוצאת הרעיונות לפועל על גופים ובעלי השפעה - עובדי ציבור, פוליטיקאים, יזמים, רופאים ועוד.  בנוסף, דרך טובה להתרשם ממידת אי הודאות שיש כרגע בעולם לגבי התפשטות הוירוס היא לראות את השונות הענקית שקיימת בין הערכות שונות באתרים כמו metaculus, שמרכזים תחזיות של אנשים שונים. באתר תוכלו לראות הערכות ללא מעט שאלות בנושא ה-Coronavirus, כמו למשל כמה אנשים יידבקו במחלה עד שנת 2021 או כמה אנשים ימותו כתוצאה ממנה עד שנת 2021.

 


תכנים ששווים את הזמן שלכם


 


הזדמנויות קריירה ומעורבות

שואף למנף את הקריירה שלך? רוצה להתנדב בארגון אפקטיבי? חיפשת איך להשתתף בפעילות שלנו? לוח הזדמנויות הקריירה, ההתנדבות והמעורבות שלנו נוצר בדיוק בשביל זה!

קבוצות קריאה - אנחנו מקימים קבוצות קריאה מקומיות ועוזרים לכם להקים ולנהל קבוצות כאלו בעצמכם. אם אתם מעוניינים להשתתף בקבוצות אלו, מלאו את הטופס (הוא קצר, מבטיחים) ואנחנו נעשה את מירב המאמצים למצוא עבורכם קבוצה מתאימה.  מדידת אפקטיביות של עמותות בארץ - אנחנו מעוניינים למצוא עמותות ישראליות שניתן למדוד ולהעריך את האפקטיביות שלהן. בשביל לעשות את זה אנחנו זקוקים לעזרתכם - מכירים (מקרוב, או מרחוק) עמותה ישראלית בעלת פעילות עם פוטנציאל גבוה לאפקטיביות מוכחת? נשמח אם תספרו לנו עליה בטופס הזה קבוצת עבודה ומחקר - אנחנו מקיימים פגישה שבועית בה אנשים העובדים על פרויקטי EA שונים נפגשים כדי לעבוד, לחשוב ולכתוב אחד לצד השני. רוצים להצטרף? מלאו את הטופס וניצור איתכם קשר! אין לכם רעיון לפרויקט? תוכלו לקבל רעיונות מהמסמך הזה, או להגיש בקשה לייעוץ ולקבל הכוונה. הקבוצה נפגשת בימי שישי בין 10:00-15:00, בסמוך לאוניברסיטת ת"א.

לוח משרות בארגוני אקלים - באתר ClimateCareer תוכלו למצוא משרות שעשויות לתרום בצורה משמעותית ואפקטיבית לתחום האקלים. Good Food Institute - ב-GFI מחפשים שלושה מנהלים - מנהל פיתוח עסקי, מנהל קשרי ממשל ומנהל קשרי אקדמיה (Academic Engagement Manager). פניות למתעניינים דרך israel@gfi.org.

תרגום פוסטים ומאמרים לעברית - אנחנו מחפשים אנשים שיתרגמו תכנים מוכווני EA מאנגלית לעברית במטרה להנגיש את הידע לקהל רחב יותר בישראל.

להזדמנויות נוספות להתנדבות בעמותות EA, מומלץ לקרוא את הפוסט הזה, להצטרף לקבוצה זו או לבדוק כאן, לוח משרות בו אפשר למצוא גם הזדמנויות עבודה בשכר.


bottom of page