top of page

ניוזלטר פברואר

ברוכים הבאים לניוזלטר של אלטרואיזם אפקטיבי ישראל! החודש, יש לנו כמה מצטרפים טריים לניוזלטר וגם כמה הזדמנויות חדשות ומרגשות שיאפשרו לחברי וחברות הקהילה להעמיק את הידע בנושאים הקשורים לאלטרואיזם אפקטיבי וגם להשתתף בעשייה של התנועה בארץ. אז בלי עוד עיכובים מיותרים - בואו נצלול פנימה!

סיכום אירועי ינואר

מפגש פברואר בנושא משבר האקלים


התחלנו בהרצאה של עומר נבו שהתמקדה בשאלה כמה תשומת הלב ומשאבים אנו צריכים להקדיש לטיפול בסכנות קטסטרופיות גלובליות. אחרי ההרצאה של עומר, עלתה סיניה נתניהו והציגה לנו את תמונת המצב הסביבתית של ישראל ושאר העולם, מגמות ושינויים במצב האקלים ועוד הרבה נתונים חשובים שעוזרים לנו להבין את הבעיה המורכבת הזו בצורה קצת יותר מוחשית ומבוססת נתונים. סיניה מתכוונת לכתוב על המפגש בקרוב ואנחנו מבטיחים לעדכן. 


חיפשתם חומרים להעמקה?

הרצאה של אופיר רייך בנושא חייהם של עניי העולם

אופיר רייך הוא Data Scientist החוקר עוני עולמי, ובימים אלו עובד בגוגל יחד עם סלע נבו, ראש אלטרואיזם אפקטיבי בישראל, על מאמץ חיזיון שטפונות במדינות מתפתחות. במסגרת המפגש האחרון של Lesswrong תל אביב, אופיר חשף בפנינו איך באמת נראים החיים של אנשים עניים ברחבי העולם. 


חיפשתם חומרים להעמקה?


למעוניינים ללמוד עוד על הנושא, אופיר ממליץ על הספר Poor Economics ועל סדרת הקורסים המקוונים של שניים מזוכי פרס הנובל האחרון לכלכלה, אסתר דופלו ואביג'יט בנרג'י. בנוסף, שווה לצפות בהרצאת הטד של אסתר דופלו על חשיבותם של ניסויים חברתיים במאבק נגד עוני.

מכאן, ממשיכים לאירוע פברואר ולעדכונים חשובים על מה שקורה בארץ ובעולם!


עדכונים וחדשות

מפגש פברואר בנושא חינוך

הרצאה מרכזית של שחר וילנר, מייסד ומנהל משותף של קרן ההשקעות NETA (לשעבר EDvantage), המשקיעה בסטארטאפים בתחומי חינוך וכלים ללמידה בעולם העבודה. כדי שלא תשכחו, כדאי לעשות Attend באיוונט הפייסבוק של המפגש ולהכניס לגוגל קלנדר. המפגש יתקיים ב-26/02/2020 בשעה 19:00 במשרדי גוגל, מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, קומה 12 אולם Milk.



פרוייקט מחקר התנדבותי עם ALLFED 


ארגון ALLFED עוסק בתכנון, מחקר והיערכות של פתרונות מזון פרקטיים לאירועי קטסטרופה גלובליים. הארגון מחפש מתנדבים לביצוע מחקר העוסק בנושאים ש-ALLFED רואים כמשמעותיים (רשימת הנושאים המלאה) וכן להשתתפות בפרויקטי תכנות.


אנחנו באלטרואיזם אפקטיבי ישראל מתכוונים לפתוח פרוייקט קבוצתי במסגרת קבוצת המחקר שלנו המתקיימת בימי שישי בין השעות 10:00-15:00. אם זה נשמע לכם מעניין, מלאו את טופס ההצטרפות וניצור איתכם קשר.



אירוע ייעוץ קריירה


במהלך מרץ נערוך אירוע גדול לייעוץ קריירה יחד עם חברת StartEasy. נעדכן ונפרט בהמשך - הישארו מעודכנים בפייסבוק ובניוזלטר.


הצלחה של יוזמת EA לשנות את מדיניות הסיוע של ציריך


הישג משמעותי לתנועת אלטרואיזם אפקטיבי בשוויץ. התנועה הצליחה להעלות את התקציב שציריך תקצה לסיוע התפתחותי מ-3 מיליון דולר ל-8 מיליון דולר, וכן לוודא שהתקציב יוקצה בהתאם למחקרים המדעיים הקיימים הנוגעים לקוסטאפקטיביות של התערבויות.   קראו את הפוסט המלא על היוזמה בפורום EA העולמי.


קבוצות קריאה


אנחנו רואים חשיבות גבוהה בכך שחברי הקהילה יעמיקו את ההכרות שלהם עם עיסוקיה של קהילת EA, מעבר למפגשים החודשיים, ולכן מתכוונים להקים קבוצות קריאה מקומיות וגם לעזור לכם להקים ולנהל קבוצות כאלו בעצמכם. אם אתם מעוניינים להשתתף בקבוצות אלו, מלאו את הטופס (הוא קצר, מבטיחים) ואנחנו נעשה את מירב המאמצים למצוא עבורכם קבוצה מתאימה. 


עזרו לנו למצוא עמותות ישראליות עם אפקטיביות מוכחת


בניוזלטר הקודם סיפרנו לכם על שיתוף הפעולה שהתנענו עם ארגון לתת. במקביל, אנחנו מעוניינים למצוא עמותות ישראליות נוספות שניתן למדוד ולהעריך את האפקטיביות שלהן.  בשביל לעשות את זה אנחנו זקוקים לעזרתכם - מכירים (מקרוב, או מרחוק) עמותה ישראלית עם פעילות עם פוטנציאל גבוה לאפקטיביות מוכחת? נשמח אם תספרו לנו עליה בטופס הזה


התחרות האירופית לחדשנות חברתית 2020 הנציבות האירופית פתחה את התחרות לחדשנות חברתית לשנת 2020 בנושא Reimagine Fashion (חדשנות בתחום האופנה) עם פרסים בשווי של 50000€. התעדכנתם? אישרתם הגעה בכל האיוונטים? מעולה! ממשיכים לתכנים שיעשו לכם את החודש הקרוב הרבה יותר מעניין.


תכנים ששווים את הזמן שלכם

ההרצאות של מרכז מעלות - מרכז מעלות פועל להגברת המודעות והנגישות למשבר האקלים בישראל. אם חיפשתם הזדמנות להעלות מודעות לנושא משבר אקלים, תוכלו לתאם הרצאה דרך האתר של מעלות או ליצור איתם קשר במייל team@maalot-climate.org.

אתר Our World In Data - מטרת אתר Our World In Data היא להציג בצורה שקופה נתונים על העולם. למשל, האתר מודד ומציג התקדמות מדינות ב-Sustainable Development Goals. איך תוכלו להפחית את טביעת הפחמן שלכם?מאמר זה של Attention to attention משווה בין כמויות גזי החממה שנוכל למנוע את פליטתם אם נבצע פעולות או נימנע מפעולות והרגלים שונים. קראת? למדת? רוצה הזדמנות לעשות?



הזדמנויות קריירה והתנדבות

חיפשת הזדמנות למנף את הקריירה שלך? רוצה להתנדב בארגון אפקטיבי? לוח הזדמנויות הקריירה וההתנדבות שלנו נוצר בדיוק בשבילך! לוח משרות בארגוני אקלים - באתר ClimateCareer תוכלו למצוא משרות שעשויות לתרום בצורה משמעותית ואפקטיבית לתחום האקלים.

ארגון Good Food Institute - ב-GFI מחפשים Academic Engagement Manager. עמותת Rethink Charity - העמותה מחפשת מתנדב\ת בעלי יכולות תכנות Web וניסיון ב-Dev Ops לטובת עבודה על האתר EAHub, פלטפורמה שהייתה קיימת בעבר וכעת עוברת שדרוג וחידוש. ההתנדבות היא למספר שעות בשבוע, ודורשת התחייבות של לפחות מספר חודשים.


ארגון Happier Lives Instituteהתנדבות במחקר עבור HLI בנושאי התערבויות אושר ובריאות נפשית. הזדמנות לעבוד עם יובל נוח הררי - יובל נוח הררי מחפש עוזר מחקר, מוזמנים לקרוא פרטים נוספים בפוסט של יובל. החוג לכלכלה באוניברסיטת תל אביב - נפתחה משרת Data Scientist מעניינת.


קבוצת עבודה ומחקר - אנחנו מקיימים פגישה שבועית בה אנשים העובדים על פרויקטי EA נפגשים כדי לעבוד, לחשוב ולכתוב אחד לצד השני. רוצים להצטרף? מלאו את הטופס וניצור איתכם קשר! אין לכם רעיון לפרויקט? תוכלו לקבל רעיונות מהמסמך הזה, או להגיש בקשה לייעוץ. ימי שישי בין 10:00-15:00, בסמוך לאוניברסיטת ת"א.


להזדמנויות נוספות להתנדבות בעמותות EA, מומלץ לקרוא את הפוסט הזה, להצטרף לקבוצה זו או לבדוק כאן, לוח משרות בו אפשר למצוא גם הזדמנויות עבודה בשכר.





עד כאן ניוזלטר פברואר, אנחנו מקווים שתמצאו אותו מעניין, מעשיר ורלוונטי, והכי חשוב - שהוא יגרום לכם לחשוב, וגם לפעול. נתראה בחודש הבא!  יש לכם פידבק לניוזלטר? מעולה, אפשר לכתוב ולהשפיע בעזרת טופס הפידבק שלנו - נשמח לשמוע, ללמוד ולהשתפר. עוד לא עוקבים אחרינו בפייסבוק? חבל שתפספסו עדכונים חשובים! הנה קישור לעמוד הרשמי וגם אחד לקבוצה של הקהילה רוצים לקחת חלק בפעילויות ופרוייקטים שאנחנו עושים? איזה כיף! מלאו את הפרטים שלכם בטופס ההתנדבות שלנו ונחזור אליכם בהקדם.

השארתם את המייל שלכם ושכחתם במה מדובר? רוצים להתעמק? כנסו לאתר שלנו!

bottom of page